Dublin

Drog till Dublin.
Finaste staden, finaste sällskapet, pubar på varenda jävla gathörn, dialekten som slår alla andra i världen, öl vart du än tittar.
Jag blev helt förälskad. Bästa resan på mycket mycket länge och ändå var vi bara där i några dagar.
Har nu insett att jag väljer stadssemester före vilket jävla charterresa som helst.
Första kvällen var kaos. För mycket öl och tequila för alldeles för lite pengar.
ALLA ska ragga på en för tydligen så är svenska i dublin typ super models.
Indier som drar i en, brazilianare vill bjuda dig på drinkar, irländare som vill att du ska föda deras barn.
Man kunde inte annat än att skratta. Skönt folk är vad det är iallafall, Svenskar kan ju dra åt helvete jämfört med denna befolkning.
Kvällen slutade med att jag blev halvt våldtagen av en brasse, sprang därifrån, snodde en tidningdbunt, ställde till med en scen på subway, skrev ett kärleksbrev på sportsidorna till killen i receptionen på hostelet.
Skrattade tills jag däckade.
Tur att man är där med kvinnor som är lika dumma i huvudet som en själv.
Tisdagen träffade vi Patrik och co. på den största klubben jag någonsin sett.
Terassvåning, 2 euro för alla pints och jägerbombs resulterade i ännu mer kaos än första kvällen, olämpligt beteende, fransmän som skulle dra bodyshots, för fulla brudar som inte tänker överhuvudtaget, alla försvinner åt varsitt håll.
Vaknade upp i en sunkig lägenhet och drar på sig den sjukaste ångesten i helt mitt liv.
Skönt att det låg två sletna tjejer hemma på rummet men samma känsla i kroppen.
Skön kväll.
Sista kvällen bestod av Irländsk livemusik vilket var sjukt ballt.
hann även med att dra till Guinnes Factory, ett gammalt fängelse, Dublins äldsta pub och en massa annat kulturell som man är.
Bra vecka med bra brudar.

Förövrigt så har Smålands Nation bokat hit den Svenska Björnstammen den 8 mars vilket jag är fruktansvärt nöjd, nervös, stolt över!
Framöver väntar juridik och juridik endast.
Peace.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0